با سلام خدمت همه دوستان.....

روز چهارشنبه 15 مهر ماه 1394 قصد کردم برای دیدن ستاد اقامه نماز کشور رو ببینم قبل از هر چیز یک هماهنگی هایی رو با بچه های بالا کردم!!بعد از اون رفتم ستاد اقامه نماز که قبلاها میدون فلسطین بوده الان اونجا رو خراب کردن و در مکانی به نام بنیاد مهدی موعود عج واقع در خیابان ایتالیا مستقر شدن .....اول رفتم سراغ دفتر خود حاج آقای قرائتی اونجا نشستم و برام چایی اوردن خیلی تحویلم گرفتن (البته چاییش فکر کنم یا زغفرانی بود یا دمنوش بود در کل خوشمزه بود منی که از فلسطین تا ایتالیا رو پیاده رفته بودم رو شارژ کرد) بعدش ......

موضوع و دغدغه ام رو باهاشون مطرح کردم اونم این بود اگر میشه سیاست های ستاد رو که توی سایت ستاد اعلام کردید رو ببینم چه برنامه هایی براش دارید ......اول یک جزوه گزارش کار بهم دادن که در نوع خودش خوب بود باید یکی از چیزهایی که  بچه های سیاست گذاری یاد بگیرن  اسلوب خاص گزارش دادنه.

که البته این مجله است که به نام کارنامه خدمت نام داره همه چیز توش هست ......بعدش رفتم پیشه معاونت توسعه و مشارکت های مردمی ایشون که فکر کنم از دغدغه من خوشش اومده بود برام اساسی وقت گذاشت .....

خب ایشون شروع کرد یواش یواش به گفتن که ستاد به عنوان یک  ستاد، نه یک سازمان چطوری داره تو سطح کشور عمل میکنه ...اولا از همین جا به استاد قرائتی عزیز افتخار میکنم می کنم که همیشه تیم پاک و مخلصی رو اطرافش داره .....مثل اقای مظفر که ایشون به تازگی قائم مقام ایشون شدن و همچنین جوان پاک و با انگیزه ای به نام آقای امینی معاون ایشون و مورد مصاحبه حقیر....در هر صورت  شروع کردیم به بررسی برنامه هایی که مرتبط به معاونت آقای امینی عزیزمون......اسم دقیق معاونت ،توسعه مشارکت مردمی ...ما از همین جا می فهمیم که ستاد زیاد وابسته به دولت نیست و واقعا سهمی از دولت نمی بره مگر به شکل "کمک"!! که باعث تاسفه که نماز در جامعه  ما که داعیه ی ام القری جوامع اسلامی رو داره ستون این نظام نمازه خب چرا بودجه ای و سرمایه گذاری جدی توش نمیشه .....این نشون دهنده ی مسوولین و مردمه با اخلاصی که این علم رو خودشون بلند کردن....به عنوان نتیجه گیری ابتدایی باید بگم که ساختارهای فرهنگی جامعه یکم!! مشکل دارن.....ایشون گفت: من توی این ده ماهی که اینجا شروع به کار کردم چندتا طرح رو اجرا کردم چندتا کاری هم تو لیست برنامه هام دارم ....این رو فقط اینجا آوردم که بعضی از این آقایون مسوول تازه به دوران رسیده میگیم: چیکار کردی؟ میگه کاری نکردم هنوز تازه اومدم سه سال است که مشغولم!! لازمه که حضرات ازین نیروهای انقلابی یاد بگیرن......ادامه داد و گفت: اولین برنامه ی ما که به صورت جدی دنبالشیم "طرح مبین"نام داره که اولویتش تربیت نسل جدید اونم در راستای اقامه ی نمازه .

این طرح که سرواژه سازی شده ی مدیریت برنامه ی  یاروان نمازه که در اون تا به حال به انگیزه دهی به 2000 مدیر در سطح کشور اقدام شده که تا چند صباحی دیگر به 4000مدیر می رسه این مدیرهای مدارس شناسایی شده و با برنامه ریزی قبلی به این طرح دعوت می شوند.....من برای اصیل موندن این طرح جزئیاتی رو که به من گفتن رو نمی گم......طرح دیگه ای داشتن به نام امین این طرح واقعا در گیر کردن خیل عظیمی از مردمه که در اون در هر شهرستان هشت نفر به صورت خودجوش و به عبارت دیگر رصدگری عمومی با ستاد مرتبط میشن و به احیاء امر اقامه نماز در جامعه می پردازن......و آموزش های مختلفی که به این بزرگواران آموزش داده میشه .....طرح سومی که اجرا شده تا حالا طرح تدین نام داره که سرواژه سازی تشکل دانشجویی یاروران نماز است.....که به سرحلقه های این تشکل ها در حوزه ی دانشگاه یا خوابگاه و اردوهای دانشجویی و.....آموزش های لازم داده میشه تا تنور دغدغه نماز هیچ وقت خاموش نمونه....طرح های دیگه ای هم داشتن از جمله پرتال نمازنما و چندرسانه ای هایی که قراره ساخته بشه.......این فقط معاونت مشارکت مردمی بود .....راستی می دونستید ستاد اقامه نماز تو کشور فقط با دویست نفر اداره میشه و این همه کار می کنه؟؟ یعنی این دویست نفر تونستن کاری کنن که هر ساله رهبری براشون پیام میده و سران کشوری و لشکری هم تو این اجلاس شرکت می کنن.....



 


عکس اول مربوطه به جایی که آقای قرائتی میشینن برای مطالعه و کارای علمی شون خداوکیلی تو تلویزیون و...رو صندلی میشینه براش سخته خدا انشالله بهشون توان بده.....عکس دومی آقای امینی که داره تلاش میکنه نمونه ربات هایی که برای نماز رو مد نظر داره رو برام پیدا کنه دو تا عکس بعد هم مرتبطه به کتاب خونه ایشون و دفتر حاج آقا .....

 

اما چند سوال اونم اینه که چرا برآیند عمومی این همه زحمتی که در ستاد اقامه یا سازمان های دیگر در احیا و اقامه نماز صورت می گیره کم اثره؟؟

چرا مردم اثر نماز یا حتی خود نماز رو در جامعه حس نمی کنن؟

نماز چند درصد از وقت مردم رو به خودش اختصاص داده؟

نماز در جمهوری اسلامی چه جایگاهی داره؟

سازمان های موازی ستاد اقامه نماز چرا وجود دارن؟

و سوال اصلی وظیفه اصلی توده مردم نسبت به نماز چیه؟

دارم روی این مسئله یکم کار میکنم اگر کسی میتونه کمک کنه باهام تماس بگیره.......