با توجه به سو گیری اموزش جهانی و تاثیر بیشتر فیلم های اموزشی در یادگیری دانش های مختلف و لغات بیگانه و...می توانیم استفاده از فیلم های دانشگاه مختلف رو در دستور کار قرار دهیم 

اما نکته مهم در کشور ما این سایت ها فیلتر و بسته می باشد پس چه کار میشود کرد؟ایا از فیلتر شکن های غیرمجاز استفاده کنیم و تبعات ان را بپذیریم یا از راه های که متخصصان این زمینه معرفی می کنند استفاده کنیم؟




ابتدا باید پایگاه های اطلاعات مختلف جهانی رو بدانیم مثل کتابخانه ها بانک فیلم ها و....


کتابخانه ها:

Www.libgen.comمرجع کتب جدید و معتبر جهانی که نیاز به نه ثبت نام و هزینه دارد.

وهمچنین می توان به صفحه دانشگاه MIT نیز اشاره کرد و قسمت هایی از ان را دانشگاه شهید بهشتی ترجمه کرده  است www.ocw.mit.edu


و همچنین می توانیم به پایگاه www.calibre-ebook.comمی تونید مراجعه کنید.




فیلم های اموزشی:

 این وب سایت برای فیلم های رایگان در رشته های مختلف بسیار مناسب است.edx.org


تا اینجا کار وب هایی رو معرفی کردیم که نیاز به هزینه یا عبور از فیلتر ها نداره اما وب سایت هایی که پایگاه های قوی ای هستند با این ترفند ازش استفاده می کنیم 

ترفند:

سایت هایی مثل فایلگیر www.filegir.com این زحمت!رو به خودشون دادن تا با خرید ترافیک از اونها بتونیم از پایگاه های اطلاعاتی که از جاهای مختلف تهییه کردند استفاده کنیم از جمله فایل های خریدنی یا فیلتر حتما به این وب سایت سر بزنید تا از پایگاه ها اطلاع پیدا کنید.


شما با دادن لینک فایل هایی رو که می خواید دانلود کنید به قسمت مشخص شده در این سایت اونو براتون تو پایگاه هاش پیدا می کنه و برای دانلود یا تماشا اماده.


از وب سایت های عالی که باید از سایت فایلگیر استفاده کرد می تونم به www.4shared.comاشاره کنم.
 از دیگر وب های خوب به global.oup.com می تونیم اشاره کنیم مربوط به دانشگاه oxford هست کتاب های خودتون رو اینجا انتخاب کنید و یک سر به libgenکه اول اشاره کردیم بزنید راحت کتاب خودتون رو انتخاب کنید.


یک وبی که اونم خیلی موثره برای پیدا کردن کتب جدید و معتبر و به روش قبلی می تونید گیرش بیارید این سایته
Knowledge.sagepub.com اینا وب های انتشاراتی هستند که می تونید اسم کتب رو پیدا کنید.



از وب سایت هایی که خیلی خوبه برای free courseها می تونیم oyc.yale.eduاشاره کنیم خیلی راحت و بدون دردسر جلسات مختلف را. حتی با زیر نویسش میشه دانلود یا مشاهده کرد.















ادامه دارد......